Otursdagen

Asså lilla oturen jag hade igår.
Först skulle jag till min syster, då är tuben
från mig försenad massa minuter. När jag sedan
är framme är klockan 11 över och pendeln gick 13 över,
så jag kutar, hinner till spåret men pendeln åker precis framför
min ögon.. Så jag fick vänta till 43..

Var hos min syster, vi käkade på restaurant och lite mera.
När jag sedan skulle hem höll vi på att missa bussen, och
då hade jag missat sista tåget hem till stan.

I spånga blev det signalfel, så jag var sen in till stan.
Väl inne i stan kutade jag till tuben, när jag kommit ner
går den sista tuben till Fruängen för natten precis framför
ögonen på mig!! Jag får panik, eftersom jag inte vill vänta från ett till
05.09.. Jag får syn på några vakter och frågar hur jag ska komma till
Fruängen nu när tunelbanorna slutat gå.
Vakten säger åt mig att de går nattbussar på vasavägen,
jag bah "där vid donken?" Han bah aa.

Springer dit, men inte fan gick det några bussar därifrån.
Så jag springer till andra sidan gatan lite längre ner.
Där går det inte heller några bussar, så jag greppar en
annan vakt och frågar honom också. Han säger åt mig att de visst
går vid donken. Så jag springer dit igen, men det gick inga bussar!

Jag får panik och hittar en annan vakt lite längre bort, så spinger till
honom och frågar efter nattbussen till Fruängen.
Han säger åt mig att det är vid kyrkan sen svänger jag efter hörnet.
Så jag springer till kyrkan och svänger efter hörnet men inte fanns det
någon busshållsplats där.. Jag springer fram och tillbaka.
Sen ringer min syster , och hon säger att det är där gröna lunds bussarna
går, vid kyrkan. Så springer tillbaka ner dit men där gick dom inte!

Så springer tillbaka dit jag var nyss fast den motsatta busshållsplatsen och får syn på
192 an. Hinner precis på den. Färden tog as långt tid och jag fick besöka många nya
platser jag aldrig hört förut, som t.ex. Karl den 14 väg, påskvägen,
majsstångsvägen,nyårsvägen, bokbindarvägen, valutvägen
osv.
Ett tag funderade jag på om detverkligen var rätt buss.. Haha.
 Bussresan tog nästan 3 gånger längre än med tuben.. Så var hemma typ två.
Lol. Men ja, det var väll en upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0