Vårt samhälle?

Alltså vad har människor för moral egentligen?
Idag när jag hade vart o hämtat mitt smink hos Tove,
gick jag vid forskyrka upp mot tågstationen.
Så på en bänk vid ån sitter det en man i 40 - 50 års
åldern. Vet inte om han va hög, full eller bara korkad,
för när jag passerar är honom pekar han på några ungdommar
som åker en uppblåsbar båt o håller på o kastar i varandra,
han utbrister kolla nu, nu är dom säkert en mindre, iallafall
kommer dom vara det snart
, jag tittar på honom och bara nickar.
 Varav mannen snarast därpå säger till mig så du skiter i om någon av dom dör?
Jag ignorerar honom och går bara vidare, han börjar då att skrika efter mig.
Jag vänder mig om och och bara kollar på honom, varav han hugger till och 
börjar skrika aha, vill du knulla? Kom då! Jag är ledig! Knulla med mig.

 Jag blev seriöst lite rädd att mannen skulle ta sin cykel och jaga mig.
Han gjorde det inte, men vad vet jag ? En äcklig gubbe skiker sådant,
då kan det ju inte vara annat än fel på honom?  

Sen när jag kommer upp till tåget,
sitter det en äldre snubbe igen.
Säkert 45 + are, med sin tjej/fru och bandspelare och spelar havey metall
på högsta volym på bandspelaren. Efter ett tag kommer pressbyrå killen ut
och ber honom att sänka lite grann. Varpå snubben nästan skriker tillbaka.
Bestämmer du över mig eller?! Stör du dig av dehär? Då får du flytta på dig.
Jag menar.. Hallå? Vuxna människor? De som jämt klagar på tonåringar, som
ska vara ett gott föredömme beter sig värre än vi?
Tycker inte att man ska klaga innan man sett resten av omvärlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0