Måndags

Ja, jag vet att det visserligen är onsdag kväll nu, men jag tänker iaf berätta måndagen i nutid. Annars kommer ingen hänga med på vad jag snackar om.. Haha.

Vi hade en helt vanlig dag idag. Ingen Jossan i skolan vilket är (Y) (Y)
Känns bara som om all min energi går åt bråk och annat jobbigt, så känner mig redan skoltrött.... Men jag vet inte...
Iaf, sista lektionen på schemat var idrott, vilket är mitt favorit ämne, oftast.......
 Lektionen började skumt, Danne knackade på dörren och bad oss knacka på dörren när vi var klara. Så efter sisådär en kvart var vi ombytta och knackade på dörren, då öppnade Danne och sa åt oss att ställa oss på led efter varandra och när musiken började så skulle vi gå in genom dörren och gå dit han pekade - knäpp tysta.
Och bara för jag är mörkrädd och hatar spökgrejer så är det detta som står på idrotten idag. Eller det var ju bara sammarbetsövningar enligt danne. Men han ville väll att det skulle bli en överraskning.. Vilket chockade mig.. Haha. Jag tror aldrig klassen har sett mig så rädd att jag vilken sekund som helst skulle börja grina.

Iaf, först skulle vi stå på en röd tjockmatta , med en bom i huvudlängd. På golvet låg det en grej med en ledtråd och två ärt påsar i som vi med hjälp av en höjdhopps pinne och ett snöre fast knutet med en krok på höghöjdspinnen.... Efter en kvart typ så fick vi väl tag på dedär då. Då kom nästa utmaning, och danne hjälpte oss inget. Till hjälp hade vi typ låga plintar och två smala smala hjärnpinnar, så skulle vi ta oss över en för en av dedär låga plintarna som stod i en form av en blixt typ, fyra stycken skulle vi ta oss förbi, utan att nudda mark , inte det lättaste. Jag var först också och alla klagade på att jag va så svag när jag förflyttade pinnarna, men när dom flesta tog tag i pinnen så var det inte som dom hade förväntat sig - det va inte en pinne lätt som plast, utan den vägde en bra del..



Iaf först använde vi två, men sen blev det en jag var ju såklart först ut, När jag stod på första sidan så stod jag väldigt nära högtalarna och ur hlgtalarna strömmade det ut hög spökmusik... Typ en liten flicka som bah "heelp me, heeeeeeelp me" Med hes röst, jag fick panik! Hahha, sen över sista plinten fick vi tipset av danne att det får snabbare om man lägger en pinne på två olika, istället för båda två tillsammans :P och jag var ju först fortfarande så jag fick därför gå över på en pinne helt själv, medans när jag va över så stod jag med foten så långt mot Carro som skulle gå som möjligt och bakom henne höll anna i henne tills Carro kom till mig och jag hjälpte henne. Det va ju inte så himla lätt som ni kanske tycker att det låter..

Väl över på den andra röda mattan så vare en vagn som man skulle ta sig till väggen med hjälp av, så jag och Tove åkte först, sen åkte tove tillbaka och hämtade anna, sen åkte anna tillbaka och hämtade Johanna och såvidare......

Efter det hade Danne dragit ut linorna , så skulle vi med hjälp av ett hopprep få en av linorna till oss - martin skötte allt. SEn åkte han över till andra sidan och skickade alla linor till resten av oss, och trög som danne är så förstod han inte när jag sa att jag inte klarar att åka så länge på linan, för det har jag aldrig gjort - nej jag avr tvungen att försöka SEX gånger innan han lät mig gå över... SEn skulle vi fiska efter någon ärtpåse, utan att snöret vi fick , skulle inte åka upp i luften..

Vi tog så långt tid på oss att vi fick hoppa över några stationer och gå till den sista, där vi skulle ta oss över bommen som vi stod bakom, vi skulle alltså över till andra sidan innan vi fick springa där ifrån och Danne blev helt plötsligt en vålnad som började från väggen längst bort, på motsatta väggen vi var vid.
Klart att eftersom jag va räddast så va jag kvar sist och va en millimeter från att bli tagen. När jag insåg att bara det va jag och Hanna kvar fick jag panik, då skulle hanna över. Panik slagen som jag va drog jag hennes ben rakt åt sidan, hon stod och garva åt mig och jag blev mer och mer panikslagen ju närmare danne kom, när jag insåg att han va rätt nära så började jag springa omkring och hoppa som en idiot runt på mattan , alla garva och jag hade gråten i halsgropen.
  Sen stod jag där själv, Anna och johanna stod och skrek på mig att "det bara va och slänga över ena benet" Men vafan , vad tror ni jag är? En elitgymnast eller? Inte precis, jag är stel som ett kylskåp. Haha... SEn till sist sa danne att man fick hjälpa mig från andra sidan så då sträckte johanna och alexandra ut sina händer så jag fick kliva på dom. Hahah...

Detta lät säkert VÄLDIGT kaos och ni förstod nog inte hälften, men jag tror att dom flesta som läste detta förstod att jag va väldigt rädd. Dom som känner mig vet säkert också hur mörkrädd och lättskrämd jag är.. Eller hur Linda och Frida .. ? ;)

Sen blev det att ta bussen till stan eller ja hem, fast jag drog med Carro till henne. Tove va också med. Myskväll, PUSS <3 / Veronica Fredriksson (K)

Förresten. Jag älskar dig moster och finns alltid här, jag hjälper dig med vad som helst, om jag så ska vända hela jorden upp och ner. Jag hoppas du klarar detta, inte för att jag tvivlar på dig. Du är stark! Och jag behöver dig. Och jag är så ledsen för det som har hänt.. :'(
Tänker på dig hela tiden. Du är grym!

-------------------------------------------------------
Jag vill inte vara kvar, om du tar allt jag har'

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag förstår inte vad du menar? Du är väl inte ett dugg lättskrämd?!



Kram

2009-09-30 @ 09:57:42
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

HAHAHAHA - nej juste, jag avr ju tuffast på spökrundan kom jag på. Det va ju därför jag fick vara med er. *känner mig hedrad" haha ;)

2009-10-04 @ 22:49:55
Postat av: Frida

Det är alltid en ära att få vara med oss!

2009-10-05 @ 13:57:52
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

HAHAHAHAH!Såklart.. Eller så ville ni känna er så himla bäst så ni anlitade den bästa! ;)

2009-10-11 @ 07:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0