julafton, jesus födelsedag.

Jahapp, då blir det att bringa o skåla in julen med Tovsi då,
mys =) Blev julfest hos tove då,
Dennis, Johan, Jesper, Hanna, Lina, Anna, Jag och Tove mysmys. 
 Alla drog typ tre min innan tlvslaget.. Utom Dennis, hehe.

Aja, tycker bara julen är överskattad och ingenting speciellt..
Allt är bara så taget för givet, som julklapparna, hur många ungar
skulle inte börja gråta eller bli sura om dom fick fira en jul utan klapparna..?
 Hur många skulle inte bli sura utan julmaten, en jul utan snö är ju inte heller
en "riktig julafton" Visst, jag tycker också snön ska vara på marken när julen
är här. Men vafan, julen är ju endå skapad för att umgås, eller ja det kanske var
jesus som föddes också. Men om man kollar från gamla tiderna, asså riktigt långt
tillbaka så inte fan öppnade dom julklappar då?! Dom satt typ och.. fikade?

Nejmen riktigt så djupt ska jag inte gå, men jag tycker allt bara är så
taget för givet, visst när jag var liten låg jag också uppspelt i sängen dagen
innan jul och hade svårt o sova, längtade efter alla presenter och tomten.
 Men inte gör jag det nu liksom..? Nu är julen precis som alla andra dagar.
Visst kul med paket, men liksom jag har en döende moster, hellre skulle jag få mer
tid med henne än julklappar - de spelar ingen roll. Min önskelista blir bara mindre
o mindre för varje år som går.
Om vi nu ska vara riktigt rätta så är faktiskt den 24 december jesus födelsedag
och då borde vi inte ge julklapparna till varandra utan till jesus.
Aja, nu låter jag jättekristen, men det är jag inte.

Och nu ska jag och tovsi kolla skräckfilm, efter en lååång diskution om
jesus föddes eller dog på julen, vilket vi fick svar på genom google.se (Y)
 Puss på alla och måste ju vara lite snäll såhär på julafton, såå GOD JUL !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0