Tillbaka i Eskisltuna igen, efter två helt underbara veckor på barnens ö.

Jahopp, nu är man tillbaka igen då.. Det är så fruktansvärt tråkigt och framför allt tyst. Inte har man något och göra och det finns inte heller 49 kamrater att göra något med runt omkring än längre..
Ärligt talat så skulle jag kunna stanna på solgården i 2 månader om man bara hade tvättmaskin. Solgården är ju det som jag längtar till mest på hela året. Det förgyller mitt sommarlov. Utan det är inte min sommar hel.

Jag vet inte var jag ska börja någonstanns,  det har ju hänt så sjukt mycket saker under dessa två mest underbara veckorna som jag har fått tillbrunga på barnens ö med bästa ledarna och roligaste kollobarnen :)
Ja, jag kan ju börja med första dagen, då kom vi dit packade upp allt, käkade lunch och körde sedan igeom alla regler + brandövingen, som gick hyffsat bra och blev betydligt bättre väldigt snabbt :P Sen var det middag och efter det gick vi ner till stranden. Badkruka som jag är så skulle jag inte bada och kallt som det var satte jag på mig ett par mjukisar och en tjocktröja.
Men kvällen blev inte som jag hade tänkt mig det grillades korv och där sitter jag på en av stockarna runt "brasan" där Felix står och bränner alla korvar. Helt plötslig blir jag attackerad av Linda, som försöker få mig att ramla baklänges från stocken och Niklas försöker proppa in en bränd halva korv i min mun, det hela slutar med att både jag o Linda ligger på rygg på marken och har ramlat ner från stocken. Sen ville Linda brottas i sanden, det var ju helt oskyldigt sa hon när jag misstänkte henne för att jag nog inte skulle vara så torr, och jajjemennsan, det slutade med att hon bar mig ner i vattnet och släppte i mig med alla mina kläder. Revange sugen som jag var så sprang jag upp och fick lite hjälpa av alex att få ner linda till vattnet, där jag sedan puttade i henne. MOHAHAHHAHAHAHA! Äntligen!

Sekunderna innan jag blev blöt. Haha.



Nu lägger jag bara upp lite bilder, så får ni tolka bilderna mest som ni vill, så slipper jag skriva en massa också.


Badtunnan va ju populär, fast frida verkar inte förstått vitsen med den? Man ska va i bad tunnan, inte utanför.


Vi va ju även på rånö eller va det hette, det var trevligt. Frida var min och Fredriks simhopp lärare :P Hon lärde oss sittdyk från trean :D haha. Hon sa att det va lättare än vanligt dyk, men jag tycker de va mycket svårare :P


Ett av hennes avancerade hopp från trean. Hon dök även från den högsta.


Jag dyker från trean "stolt" :D Men jag tror att det var där som jag gjorde ett enormt vadplask (benplask) Det gjorde fruktansvärt ont. Hahah..


Ett hopp från den högsta hoppgrejen :)


Det blev även lite fotboll där borta på rånö.
Jag Linda, Frida och Tove kastade även freespie. Det visade sig att Linda hade ENORMA skills på det, "OBS IRONI" haha. Seriöst den sämsta jag har sett på att kasta fresspie. HAHAH


Den tuffa hajken dåra, den åkte såklart rum 1 med på. Men vi hade ju inte förväntat oss något annat för vi är ju liksom bäst och tuffast, Fast mupparna på bilden vet jag inget om ;)


Det blev även bad på dödshajken som ägde rum i Koviken p4 2009.


Påvägen till Koviken, alla med sina packningar på ryggen.


Hanna nöjde sig inte med crabelurerna som hon hade ätit på morgonen, hon gav sig på att hon skulle ha det sista i bunken. Och detta är resultatet efter att hon hade kört ner huvudet i bunken för att slicka det allra sista :P


Myspys på dödshajken. Det är också bra ibland.


HAAAAAJJJJJKKKK. En kåsa var och en sked var är det man får under hela hajken, därför bör man vara rädd om det och inte tappa bort varelse kåsan eller skeden. För man får ingen ny.


Påväg från hajken ? Eller jag vet inte. Men jag chansar på det! :)


Anton - påväg upp till höghöjdsbanan. Skitläskig grej.


Jag - på höghöjdsbanan. Jag höll ju på att skita på mig där uppe.


Lyxhajken - Det är dom klenas hajk.


Nu avslutar vi detta inlägg med bilder på alla ledare.


Alla ledare samlade.


Aya - Den självkäre men ändå tuffa militären.


Erik - Den engelsk talande kocken.


Cissi - Den cencurerande läraren.


Kristin - Den knäppe ideé påkommaren.


Frida - Den omtyckte moraltanten.


Fredrik - Bästa faddern men även han som "krullar" sig i håret när han koncenterar sig.


Felix - Städerskan med brytande dialekt på finska, men även dödshajkaren.


Linda - Den mest utstickande och udda kolloledaren i alla tider. Men va lugn Linda, jag gillar dig lika mycket ändå :)


Jocke - Mannen med hockeyfrillan, även känd som ordvitsaren.


Moa - Livräddaren, hon som alltid lyckas vara i närheten när något händer.


Nicole - Kollo ledaren med sämsta bortförklaringarna. " jag e gravid ingen får brottas med mig" Men egentligen är hon nog bara feg. Hon vill nog bara inte bli besegrad av kollobarn! Vilket hon skulle bli om hon gav sig in i en närkamp med oss. Mohahha! :) 


Niklas - Berättaren. Han e uppvuxen i brandbergen och gick i skarpnäcks gamla skola, han hade klassrum på övervåningen, men bytte skola i tvåan. Området han bodde i hette albatrossen, eller nått? 


Åsa - Den svagaste av dom svagaste. Hon presenterade sig som starkast första dagen - men det visade sig snabbt att det var fel, när en efter en tog ner henne i brottning och allt som har med styrka att göra. 

Och detta får avsluta mitt inlägg för ikväll. Klockan e liksom 03.00 snart, så kanske dags att fundera på att sova lite? 
Mer bilder kommer imorgon dagens inlägg. CYA <3 

-------------------------------------------------------------------------------
Keep talking bitches, it makes me famous.




 





 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla sorligt att vi är tillbaka nu :( !! Saknar allt de där ! Älskar allt de där! De där två veckorna gjorde min sommmar till den bästa!! Och utan dig skulle det inte vara något roligt!! I LOVE YOU VERONICA!!

2009-08-14 @ 13:31:54
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

Ja, nästa år kommer jag fortfarande vakna upp och tro att jag är på solgården! Det är ju där jag VILL vara allra helst. Solgården period 4 2009 var det bästa någonson. Alla kom varandra så nära och blev en enda stor familj. Jag tror aldrig att jag har gråtigt så mycket som jag gjorde i år dagen innan vi skulle hem och när vi skulle hem. På kvällarna trillar ju alla minnen ner också. Och jag bara ligger där o gråter och vill tillbaka.

Jag har typ kollat på bilspelet 20 gånger minst också. Haha.

<3333

2009-08-14 @ 14:54:28
Postat av: Abwe :)

Fan va kollot ägde! :)

2009-08-14 @ 20:13:54
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

Jag håller helt och hållet med dig Abwe! :)

Kollo är det bästa på hela året! Synd bara att de två veckorna går så fruktansvärt snabbt..

2009-08-14 @ 22:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0