ny dag, ny längtan.

Hallelojsan, nu är jag tillbaka igen med ytterligare ett inlägg.
Det blev rätt sent igår, jag kom inte till sängen förens fem - kvart över fem. Jag la mig och lyssnade på musik och minnena från solgården bara trillade ner, jag bara låg där och ville bara tillbaka igen. De är så underbart där borta på barnens ö. Jag har typ kollat på bildspels skivan som vi fick med oss hem 20 gånger också. Saknar allt.
Men nu kommer det lite mera bilder, titta och njut. Skratta är inte heller fel :)

 
Anton - Top model solgården 2009 (tjejerna klär ut sig till killar och killarna till tjejer)


Louise - Top model solgården 2009


Marina - Top model solgården 2009 <3


Max - top model solgården 2009


Top model 2009 - Reklamfotografering.


Gladiatorerna, den bästa aktiviteten av alla! Grymt kul. Synd att det är sista "heldagen" på solgården bara.
Aya och bror på fottot p4 2009.


Gabbe och Kristin - Gladiatorerna 2009


Gladiatorerna - Aya, Kristin, Linda, Åsa och Cissi. 2009


Åsa och Ruben - gladiatorerna 2009


Mowgli och de röda laget - gladiatorerna 2009


Jag, Gabbe och Anton - gladiatorerna 2009


Marina och Fredrik i "gatloppet" - Gladiatorerna 2009.


Max mål, Karlsson på taket och Malin i "cirkeln" - Gladiatorerna 2009


HAHAHA. Jag och Linda - Gladiatorerna 2009.


Tove och Kristin - Gladiatorerna 2009


Fotbollstunering , de gröna laget - solgården period 4 2009


Publiken när solgården vit spelade - Fotbollstuneringen 2009


Pontus, Johan och Gabbe. Solgården vit - Fotbollstuneringen 2009.


Fanny & CO - hejarklacken på fotbollstuneringen 2009


Bus på fotbollstuneringen - Ruben och Aya (jag i bakrunden) 2009


Max - Fear factor period 4 2009


Philippa och Ryan som dricker en kopp flytande margarin - Fear factor 2009


Jocke , han får sitt straff för att han och hans "gäng" snott allt guld o silver - Piratleken 2009


Åsa var en av de onda medhjälparna, även hon var påväg mot sitt straff - piratleken 2009


Zina , Wayla och den finsktbrytande Felix - städningen 2009


Rum ett busade ju såklart också. Moa var jour denna natt så klippska som vi är så kom vi på ideén att skriva "jour!" på hennes bil. Haha, vilka minnen tjejer <3


Vi kom även på den brillianta ideén eller som åsa skulle ha sagt "den fabulösa" ideén att frysa in ett par av Lindas mest använda byxor, som åsa snodde åt oss. Vilka minnen, jag säger bara Solgården perod 4 2009 Ä G D E ! <3


Johanna, Fanny, Zina och Paula - Stranden 2009
Mina små flickor :)


Bad på flytbryggan - Solgården 2009


Call on me , med Åsa , Aya och flera - Talang 2009


Call on me , Åsa m.flera - Talang Solgården 2009


Ruben med Robotdans, skit duktig - Talang 2009


Ledarna som sjuger deras ny skrivna Solgårdensång - talang 2009.

Sen måste jag ju bara tillägga att Jag, Tove, Marina, Lise, Philippa, Zina och Fanny spelade teater på talang solgården 2009 också. Vi spelade en varsin ledare. Jag var Linda , Tove var Nicole, Lise var Fredrik, Marina var Felix, Philippa var Jocke, Zina var Aya och Fanny var Niklas. Det finns bara video på det, inga bilder tror jag. Men det var iaf grymt kul, och rätt lyckat tror jag? Ledarna garvade iaf :)


Fredrik, Lise och Linda - lite bus i köket. 2009


Härliga solgården , här äter vi när det är fint väder. Period 4 2009 - bästa någonsin


Spökrundan 2009
Jag blev kidnappad den kvällen, det var såklart planerat. Och att dom valde just mig av alla var för att dom har en viss erfarenhet av den rädda Veronica som inte kan sova efter spöknätter. Haha, så jag blev förberedd på att bli kidnappad och fick veta hur det skulle gå till.
Jag skulle gå som vanligt med alla, jag gick sist med Linda och höll henne i handen, men precis när vi skulle gå in i lilla villan så skulle jag behöva gå på toa. Det fick jag inte för Linda, så jag tjafsade emot mer och mer och till sist slet jag mig ur hennes hand och små joggade tillbaka mot toahuset. På vänstra sidan ligger gropen, som är omringad av buskar. Där skulle jag bli nerdragen av Moa eller Aya. Men så blev det inte, jag hann en liten bit och tittar sedan åt Vänster - Där kommer det ett springande spöke som hoppar på mig och vi "flyger" in i busken. där låg vi tills alla hade gått in i lilla villan och dörren va stängd. Sen vandrade vi ner mot stranden där jag skulle sitta på bryggan och få alla barnen som gick att skriva sitt namn i sanden och sedan komma ut till mig på bryggan. När dom väl va hos mig så sa jag åt dom med en tillgjord panikröst att dom var tvungen och springa gemsmed traktorspåret för att rädda Nicole först (hon var också kidnappad) Men det dom inte visst var att i slutet av bryggan låg Fredrik under den. Och när dom precis skulle gå av bryggan så kröp han upp och skrämde dom. Ah, det låter skumt för er som inte vet vilka personera var och hur platserna jag försökte beskriva ser ut. Men det var iaf askul! :)


Dom tog en bild på mig och photoshopade den och skrev även ett brev där det stod var jag va och att jag behövde hjälp för jag hade blivit kidnappad. Haha, det va kul.
Det roligaste var ju o se Philippa och hennes "gåkompis" reaktion och Zina och hennes "gåkompis" reaktion.
Philippa började typ gråta när hon såg mig och Zina fick typ panik. Haha, söta <3


Jag vet att bilden är gammal, men jag ville bara få fram att du är som min lillesyster och jag finns alltid för dig. Jag älskar dig Zina Sendi <3

Nu kommer det lite bilder på mina fina och bästa rumskamrater :)


Lise <3


Lise och Marina <3


Marina <3


Malin <3


Tove <3


Lourney <3


Philippa <3


Jag bodde ju också i rum 1 så jag bjuder på denna bild. Haha.


Jag älskar oss! <3 Utan er, inget mig.

Näst sista natten var vi även med vår fadder på en övergiven kollogård. Det var det läskigaste jag N Å G O N S I N har varit med om. Jag berättar mer när Philippa har lagt ut bilder på det på sin facebook så jag kan sno dom o lägga ut på bloggen. Men jag kan ju säga att det slutade med att när vi kom hem vid fyra, då vågade jag inte sova själv. Så Linda som var jour fick sova i min säng. Tills hon gick upp och skulle laga frukost. Haha, Lyckat. Eller hur Linda ;) Båda sov typ en timme den natten. Hahahahahahahaha.

Alltså, detta va inte sista inlägget med bilder från kollo, det kommer mer. Va så säker på det :)
-----------------------------------------------------------------------------
Simply the best'











Kommentarer
Postat av: Anki

Jättekul å se dina kollobilder, verkar som om ni hade det kul.

2009-08-14 @ 18:35:54
Postat av: Anonym

Hahaha!!! Vi ha ju haft det grymt underbart bebis<3

saknar dig frucktansvärdt mycket<3

ska nog ladda upp dom där bilderna nu så du kan sno dom :)<3

2009-08-14 @ 19:49:36
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

Svar till Anki: Jag har haft det grymmast på kollo. Man skapar sig miljontals minnen och dessa två veckor är dom veckorna jag är som lyckligast på hela året. Det är då jag verkligen kan vara mig själv.



Svar till Philippa min lilla älskling: Vi har haft det bäst bebis. Du var den som jag från första stund insåg skulle komma mig V Ä L D I G T nära. Vilket du också gjorde. Ärligt talat närmast av alla. Du tar mest plats i mitt hjärta och jag älskar dig.

Skitbra, ladda upp bilderna nu så jag får mer o skriva om. <3 <3

2009-08-14 @ 22:15:02
Postat av: Anki

Jag är glad för din skull.



Hur många gårdar finns det på barnens ö? Min dotter var där på konfirmationsläger i somras, men det var tidigare.



Å så har vi ju några lärare som var där som kollo-ledare, en känner du ju, men vet inte om han jobbade i somras.

2009-08-15 @ 09:34:06
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

Svar til Anki:

Jadu, det är en hel del. Dom jag kan namnen på är " Granvik, Granbo, Solvik, Starris, Solgården, Strand , Strandhem Vångsö och ja.. Dom gårdarna närmast Solgården typ :P

Hoffe jobbade inte iår, iaf inte på solgården .. Han har vart där ett år för typ fyra år sedan :P Då jobbade han på solgården. Men Tove blev ju rätt snopen när Magnus Walter dök upp på solgården en dag. Han jobbade tydligen på Strand eller om det var strandhem. Philippa (en rumskamrat) Hon är typ lika stammis på de kollot som jag e stammis på solgården. Hon blev också glatt överraskad över att se han där. Han hade ju jobbat när Philippa var på strand eller om det var strandhem. Så de va ju kul :P



Såg du spök bilderna Anki? Gissa vem som inte kunde sova efter de besöket .. HAHA

2009-08-15 @ 14:38:05
Postat av: hannah

hahah fint med tamponger i näsan x) <3

2009-08-15 @ 16:00:05
Postat av: Anki

Haha, ja, jag såg spökbilderna. Jag är VERKLIGEN imponerad att ni vågade gå in. Jag tycker sånt är jätteläskigt. På mitt landställe har vi en byggnad där förrförra ägaren hängde sig typ... där var vi för att fota spöken mitt i natten en gång... gissar att det var ungefär lika läskigt...

2009-08-15 @ 18:41:56
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

HAHAH! Jag fick ju panik där inne. Plus att vi blev skrämda av Felix!!! Usch. Men jag fattar inte att Felix (ledare) vågade sitta där själv i en halv timme medan Fredrik va och hämtade oss :O Det skulle jag alrig göra..

Linda (jouren) fick ju sova hos mig hela den natten :P

2009-08-16 @ 02:36:35
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

Svar till Hannah: HAHA visst vare! :D



Svar till Anki:

HAHA, jadu.. Jag som redan va rädd när vi skulle gå ner till bilarna i mörkret på solgården. Gissa vem som hade tokpanik därborta på den dära övergivna gården. Det berättades ju jätte många spökhistorier om den gården också. Sen skrämde ju Felix oss!!

Men jag fattar inte att Felix (ledare) hade suttit i deedär huset själv i en halvtimme medan Fredrik va och hämtade oss! :O Det skulle jag aldig göra ..



Linda (jouren) Fick ju sitta i min säng hela den natten. Både hon o jag sov en timme den natten , lyckat :P

2009-08-16 @ 02:41:32
Postat av: alma

Ruben går i min klass :D

2009-08-22 @ 20:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0