ett litet extra inlägg.

Nu har jag fått bilderna från när vi va på den gamla övergivna kollogården, den har ju vart stängd i minst 30 år enligt Fredrik, våran fadder. Vi blev iallafall väckta vid halv tre, då fick fick veta att nu skulle vi klä på oss och röra oss mot bilarna som skulle ta oss dit. Vi åkte i två bilar, jag och Philippa åkte i Åsas lilla gråa bil. Kristin åkte även i Åsas bil.
Och sen hade vi någon ledares vita volvo som Fredrik körde. Där i satt Tove, Lourtney, Lise och Marina.
I Åsas bil diggades det musik förfullt och innan vi visste ordet av så var vi framme. Usch, det var ingen rolig syn precis. Jag som var rädd när vi skulle gå ner till bilarna i mörkret bara! :O
När vi kom dit var det igenvuxen av massa ogräs och på både den högra och vänstra sidan var det två avlånga likadana barnhus. Och i mitten var personalhuset. Lite mer fyrkantigt och högt. Barnhusen var låsta så dom kunde vi inte gå in i, så det blev ledarhuset. Först bangade alla, men efter ett litet pepp av mig så kom vi in i huset iaf - vettskrämda som vi var. Vi kollade först på undervåningen som typ bestod av ett rum och två små rum och en liten kammare typ? Sen gick vi till övervåningen som bestod av två typ sovrum, Philippa fottade ena rummet, så det kommer komma bild på det längre ner på inlägget. Sen gick vi ut, fortfarande panikslagna.
Sedan bar det av till matsalen som låg lite längre in på gården, där fick vi även syn på en stor äng och ett skjul med tre bås, där barnen som var på gården hade stått och tvättat sig. (Det fanns alltså ingen dusch eller toa) Jaja, rädda rum ett fortsatte till matsalen, där man först gick upp på en liten trä veranda. Ungefär lika smal som ett matbord på brädden. Fredrik tog ledarrollen och gick först. Han gick o snackade om hur gammalt det var o helt plötsligt säger han "oj! Akta plankan, den e trasig" Mycket riktigt en planka va av och det var ett hål. På högra sidan så var det även fyra små dörrar med en glasruta på varje. Sen kom själva dörren där vi gick in. Först var det ett litet "samlingsrum" förmodligen där man tog av sig skorna och jackan. Sen åt höger var köket, där gick vi in. Vi kollade i lådorna och skåpen och fottade, allt var frid och fröjd ända till Fredrik utbrister "TYST! Hörde ni dedär? Eller hör ni dedär?!" Alla blev tysta och lyssnade efter, då hör man ett dovt ljud från en radio. Men Marina vill inte bli skrämd så hon säger istället "De är säkert Åsa och Kristin som siter i bilen och lyssnar på musik" Så vi fortsätter vidare in till matsalen. Där det var som bänkar mot väggarna. som i ett omklädningsrum typ. När vi står där och betraktar matsalen så hörs något som ramlar ner i golvet, alla får panik och slänger sig på golvet och börjar gråta.. När vi sedan vill ut så är dörren bakom oss låst. Så Fredrik säger med en rätt  så panikslagen röst att vi måste gå tillbaka igen. Så vi börjar trippa tillbaka till dörren som e på andra sidan huset än var vi va då. När vi går förbi köket så ligger det ett matförvaringsrum typ och där ligger det en slängd plast bytta. Då fick vi ännu mer panik. Fredrik utbrister "kolla det var bara dendär" Medans jag tänkte men det finns ingen stanns den kan ha ramlat ner ifrån och får ännu mer panik. Väl framme vid dörren ut mosar jag på. Tove tar ledarrollen denna gång och Marina går efter. Jag går trea. Tove fokuserar på altangolvet - efter den trasiga plankan och likaså gör Marina. Jag kör en annan taktig. Trycka sig mot väggen för att undvika den trasiga plankan. När jag har gått förbi första dörren slår den dumma tanken mig "hoppas det inte ploppar fram ett ansikte från glasrutan i dörren nu när jag går förbi" Vad tror ni händer .. ?! Jo , tro på fan - det ploppar fram ett ansikte ur glasrutan. Precis när JAG går förbi!!!! Jag får PANIK och dyker ner i brännesslorna som var på sidan om verandan. (verandan va bara öppen , den hade inget staket) Jag springer sedan ut på gräsmattan och slänger mig ner på knä och börjar skrika / Gråta och i största paniken gör jag ett sorts försök till att dra sönder mina mjukisbyxor? HAHAH. Samtidigt ser jag hur Tove dyker efter mig i brännesslorna , gråtandes men samtidigt skriker hon "Veronica stanna, spring inte ut i skogen. Du kommer DÖ!!" När jag och Tove står och skriker / gråter så kommer även Lourtney. Och det sjukaste var att jag var den enda som såg ansiktet men Tove och Lourtney fick också panik.. ha ha ha. Efter ett tag kommer Felix ut, rätt vid i ansiktet och har målat sig med massa färger i ansiktet för att se rädd ut. Och Fredrik berättar att han innan vi åkte dit hade han kört dit Felix och lämnat honom där. Han hade alltså suttit i huset själv i ca en halvtimme. Det skulle jag ALDRIG göra. Han hade dessutom upplevt barn som skrattade och som hade skrikigt. Sen hade han suttit på bänkarna i matsalen och tittat ner i golvet, då en svart skepnad hade visat sig i ögonvrån. Felix hade blivit så rädd att två gånger hade han i panik sprungit ut från huset och bort på ängen - så långt från huset som möjligt. Fatta äckligt...
Sen kommer Åsa och Kristin "springande" och gör ett försök till att lugna ner oss. Medans dom frågar dom lite mer lugna vad som hände. Det slutar med att Åsa och Kristin blir tok nyfikna och springer in i matsalen för att kolla dom med.
Så Philippa, Marina och Lise tog sig en till runda med Felix , Åsa och Kristin. Både i matsalshuset och ledarhuset. Medans Jag , Tove och Lourtney stod och var skiträdda. HAHA
 När vi sedan kom hem vid fyra någon gång gick vi o la oss. Jag kunde såklart inte sova så det slutade med att Tove fick följa med mig och väcka jouren, som var Linda - såklart. Haha, så hon la sig i min säng och låg där och försökte få mig o lugn. Hon låg där ända tills hon skulle gå upp o göra frukost. Efter att båda två endast hade sovit en timme den natten så var inte vi sådär jätte super pigga nästa dag. Haha , Lyckat ?
 Nu kommer det lite bilder från natten:


Detta ska väll föreställa själva köket där maten lagades.


Väl inne i köket, Livrädda. ´Tove ser mest drogad ut faktiskt. Och kollar man på mig ser det ut som om jag är berädd att ge den som tänker skrämma oss / komma fram från skåpet en rak vänster. HAHA


Ett av rummen som troligtvis ledarna har sovigt i. Annars är detta också ett barnrum.


Bild på samma rum som bildenovan, fast detta var innan vi hitta ljusknappen. Kolla riktigt noga på bilden så kommer du kunna urskilja ett ansikte o en spökkropp! :O Uscha.


Här är ledarhuset och en övergiven bil, med alla bilrutorna krossade och ingen baklucka.


Ett litet skumt förråd i ledarhuset, uscha.


Nu ville vi bara hem till solgården igen!! Dedär va det värsta vi hade upplevt i hela vårat liv!!

Några kvällar innan detta besök så körde vi även "anden i glaset" här kommer lite bilder från den kvällen:


Lise värmde glaset över ljuset.


Och så var leken igång..

Men sista kvällen, då jag, Malin och Tove tokgrät blev den bästa kvällen, Vi la fyra maddrasser på golvet och så klämde vi sju plus Li ihop oss på dom. Även Anton och Jonte sov inne i vårat rum, fast i en varsin säng. De flesta andra sov ute i hallen eller i andra rum. Vi käkade även lådan med godiset som vi vann på solgårdens sista aktivitet: Städningen.
Nu kommer det lite bilder från det också:


Här är lådan med godiset som vi vann. Muuums :)


Vi hann även med och tortera Felix den kvällen. Lise upptäckte nämnligen hur fruktansvärt kittlig han var under fötterna .. Och under armarna. MOHAHAH


Och mera tortyr förtjänade han. OBS! Kolla hans ansiktsuttryck! HAHAHA


Rum 1 - bästa rummet - bästa rumskamraterna. Solgården period 4a 2009. <3


Det var även skattjackt i skogen. Linda, Felix och Cissi var utklädda till några konstiga , sjukt äckliga monster. DOm hade nylonstrumpbyxor över ansiktet och blod vid munnen. Den kvällen vågade jag inte sova min säng vid "balkongdörren" Så jag tog ner min maddrass och la den på golvet , längst in i rummet och under bordet. HAHA


Ledarna hade kommit på en ny solgårdslåt, som dom sjöng sista dagen och på talang solgården 2009. Vackert men otroligt sorgligt. Varenda gång jag hör låten så trillar det ner tårar från min kind..

"För vi e ju på solgården, och här är sommar'n bäst. På solgården så är det alltid fest"
Nu ska jag gå ifrån datorn. CYA
----------------------------------------------------------
Du är ljuset i mitt mörker'







Kommentarer
Postat av: philippa

Ucsh! det var nog det äkligaste jag gjort i mitt liv!!!! haha!!

Balkong dörren, när cicci hade berättat spökhisorien.

Så säger jag Men vi har vi faktist 2 dörrar i detta rum...!..

O alla blev skit arga för att jag hade sagt de!! hahahaah

2009-08-15 @ 15:05:35
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

HAHAHA, ja fyfan. Äckligt som fan den där gården.

Uscha balkong dörren. Där ska jag nog inte ligga nästa år!! :P

HAHAH juste xD Men ingen ville ju bli uppskrämd och så säger du dedär lixom. HHAHAHAH

älskar dig Philippa <3 <3 <3 <3

2009-08-16 @ 02:32:20
Postat av: Marina Ingmo

hahahaa felix ansiktsuttryck! hahaha :D <33

2009-08-16 @ 16:24:43
Postat av: Veronica Fredriksson, hon som äger bloggen

HAHAHA, ja men det är så urgulligt och klockrent! HAHA Älskar hans ansiktsuttryck! xD <3333

2009-08-21 @ 14:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0